#

Genel

“TeknoMinik” isimli projeyle çocuklara “Teknoloji Farkındalığı” oluşturuluyor

Bursa Nilüfer Gevher Hatun Anaokulu Kelebekler Sınıfı (4/B Şubesi) okul öncesi öğretmeni Hicran Karadayı Bahadır’ın proje ortaklığını yürüttüğü TeknoMinik isimli proje, 8 ortağı ile “Çocukların geleceğinin teknoloji ile nasıl şekil alacağının öngörüsü ile teknolojinin kararında ve yerinde kullanımı” konusuyla “Teknoloji Farkındalığı” oluşturulması için yola çıktı.

7 farklı okul ve 8 farklı okul öncesi öğretmeni ile 36-72 ay yaş grubunun katılım gösterdiği ve mayıs 2021 sonunda son bulacak olan projeye İmren Karayağız Kocaeli Darıca Halide Edip İlkokulu C Şubesi, Balıkesir Altıneylül Mithat Paşa Anaokulu Leyla Görgülü, Asiye Gebeş Şimşek, Hülya Bozoğulları Durmuş Yıldırım Beyazıt Özel Eğitim Anaokulu İstanbul Küçükçekmece, Havagül Özer İstanbul Ümraniye Cumhuriyet Anaokulu, Bağcılar Ali Yaşar Yurdabak Anaokulu- Turuncu Sınıf Hatice Gürsoy İstanbul,  Hayme Ana Anaokulu Limon Ağacı Sınıfı Osmangazi/Bursa Kübra Türker, gibi okul ve okul öncesi öğretmenlerin katılımı bulunuyor.

Projede öğrenciler ve aileleriyle etkinlikler tasarlanırken kararında teknoloji kullanımı için alternatif yollar sunulmaya çalışıldı. Proje kapsamında yaşlılar haftasında çocukların büyükanne ve büyükbabaları kitap okudu, “Ailemle Kitap Okuyorum” etkinliğinde babalar aktif rol almaya çalıştı.

Çocuklar evde bir canlının sorumluluğunu alarak ve ekran karşısında harcanan fazla zamanı bitki yetiştirme ve bakımında değerlendirdi. Aileleriyle mutfağa da giren çocuklar günlük işlerde görev alarak dikkatlerini farklı bir alana yönlendirdi.  Günlük yaşam becerileri gelişen çocukları online değil yüz yüze yaşamın içinde yer aldı.

Dönüştürüyoruz etkinliği ile materyallerden tasarım yapan çocuklara yeni kullanalım alanları oluşturuldu. Bu etkinlik ile doğaya katkı sağlamayı amaç edinen proje ortakları; “Biz var olurken doğamız yok olmasın dedik hem de ekran karşısında zaman harcamak yerine zamanımızı doğaya katkıda bulunmakta harcadık. Teknolojinin yararlı kullanımına örnek teşkil eden Web 2 araçlarını kullanarak online grup çalışmaları, ortak ve işbirlikçi ürünler meydana getirdik ve çocuklarımızın kullanımına sunduk.” dedi.