#

Bursa

Bursa’daki hızlı tren projesinde flaş gelişme

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini işi kazanan Kalyon İnşaat, şantiyesini geçen ay Yenişehir-Ebeköy’de kurmaya başladı.

Bursa Hakimiyet Gazetesi Köşe Yazarı Namık Göz’ün konu ile ilgili yazısı şöyle:

Hızlı tren Bursa’nın uzun yıllardan beri beklediği en önemli ulaşım projesi. 9 yıl önce hasret bitiyor diye sevinmiştik.

Dönemin Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, daha sonra parlamenter sistemin son Başbakanlığını yapacak olan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile 2012 yılında Balat’ta temel atarken, 2016’da hızlı trenin Bursa’ya geleceği müjdesini vermişlerdi.

Ancak, güzergâhta çıkan sorunlar, ihale süreçleri nedeniyle Bursa’nın hızlı tren hayali sürekli ötelendi. Projeler değişti. Yüksek hızlıdan hızlıya sonra da Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’na dönüştü.

Beklenen ihale Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce 2020 yılı Ağustos ayında yapıldı. 201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini işi ihalesini Kalyon İnşaat kazandı.

Her adımı ilgiyle takip hızlı tren projesinde, 9 milyar 449 milyon liralık teklifi ile ihaleyi kazanan Kalyon İnşaat, şantiyesini geçen ay Yenişehir-Ebeköy’de kurmaya başladı.

Yaklaşık 45 bin metrekarelik alanda kurulacak olan şantiyede 6500 metrekarelik kapalı bölümler yer alacak. Bu bölümlerde yatakhaneler, mutfak, araç bakım ve onarımlarının yapılacağı atölye, ambar, çalışma ofisleri ve laboratuvar bulunacak.

Şantiyenin ilk ziyaretçileri geçen hafta AK Parti Grup toplantısında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile görüşerek, proje hakkındaki yeni gelişmeleri soran AK Parti Bursa milletvekilleri Dr. Mustafa Esgin ve Refik Özen oldu. İki vekil şantiyedeki yetkililerle görüşerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Görüşmelerle ilgili izlenimlerini ve son durumu Dr. Esgin ve Özen’e sorduk. Yeni ve önemli gelişmeler var.

Bunları sizlere aktarayım.

İhalenin dış kredi konusu Hazine ve Maliye Bakanlığı’nda onay aşamasında olmasına rağmen firma zaman kaybı yaşamamak için şantiyeleri kuruyor.

Kalyon İnşaat, Ebeköy’deki şantiyenin bir benzerini de Osmaneli’de kuracak. Firmanın hedefi 13 kilometrelik tünel inşaatına bir an önce başlamak.

Vekillere, bu yıl ayrılan ödeneğin proje tutarına göre az olması konusu da sorduk. Konuyu geçtiğimiz günlerde gazeteci ağabeyimiz Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, köşesine taşımıştı.

Dr. Esgin, bunun teknik bir konu olduğu vurgusunu yaparak, ‘O konuyu da araştırdık. Tahmini bir bütçe konuluyor. Ancak, kredisi hazır olduğu için bir sıkıntı yaşanmayacak. Firma iş yaptıkça ödenek ona göre artacak. Orada belirtilen rakamların üzerindeki ödeneğin serbest bırakılması söz konusu. Üst düzey bürokratlarla hem dış kredi onayı hem de ödenek konusunu sürekli konuşuyoruz’ dedi.

Bursa’nın, en çok da iki dönem CHP milletvekilliği yapan Kemal Demirel’in hayali umarım bu kez yarım kalmaz…