#

Bursa

Bursa’dan Ankara ve İstanbul 2 saat 15 dakika olacak

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu Bursa Hızlı Tren Hattı T04 Tüneli Işık Görme Töreni’nde konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu İstanbul’dan Yüksek Hızlı Tren ile Bilecik’e geldi. Oradan Bursa Hızlı Tren şantiyesine geçen Bakan Karaismailoğlu Bursa Hızlı Tren Hattı T04 Tüneli Işık Görme Töreni’nde konuştu.

Bakan Karaismailoğlu’nun açıklamasından öne çıkan başlıklar:

Marmara’nın yıldızı, güçlü sanayisi, tarımı ile Türkiye ekonomisini kalkındıran, Yeşil Bursa’da, Marmara Bölgesi’nin yükselen yıldızı Bilecik’te Bursa-Balıkesir Hızlı Tren Hattı Işık Görme Programı’nda, sizlerle birlikte olmanın gururunu yaşıyoruz.

Güney Marmara Hattı’nın önemli demiryolu projesi olan; Osmaneli – Yenişehir – Bursa-Balıkesir Hızlı Tren projemizin yapımına hızla devam ediyoruz.

24 milyar liralık hızlı tren projemiz, 201 kilometre uzunluğunda 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir bölümünde fiziki ilerlememiz yüzde 84’e ulaşırken, altyapı çalışmalarımıza devam ediyoruz.

95 kilometrelik Balıkesir-Bursa bölümü ile birlikte, 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli bölümünde ise proje çalışmaları tamamlandı. Bursa-Yenişehir-Osmaneli bölümünün üst yapı ve Elektromekanik işleri ile Yenişehir-Osmaneli kesiminin altyapı işleri hızlı bir şekilde ilerliyor.

BURSA’DAN ANKARA VE İSTANBUL 2 SAAT 15 DAKİKA OLACAK

Projemiz tamamlandığında, yüksek hızlı trenlerle; Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arasındaki demiryolu seyahati, kesintisiz, hızlı ve konforlu bir şekilde yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak.

Balıkesir Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı üzerinde; 7 adet gar, istasyon toplam uzunluğu 16,5 kilometre olan 13 tünel, toplam 8 kilometrelik olan 11 kaçış tüneli, 1 kilometrelik olan 5 aç-kapa tüneli, toplam uzunluğu 4 kilometre olan 28 adet demiryolu köprüsü, yine toplam uzunluğu 4 kilometre olan 4 viyadük ve toplam uzunluğu 1,5 kilometre olan 66 altgeçit ile birlikte, 155 adet menfez imalatı yapılacak.

Bursa, Bilecik ve Balıkesir’i hızlı demiryolu ağına entegre ettiğimiz bu projemize, 22 Kasım 2021 tarihinde başladık. Hızlı tren hattı Gürsu, Yenişehir güzergâhını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak üçlü hat ile Ankara-İstanbul HT Hattı’na bağlanacak.

Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey ve Kuş Cenneti istasyonlarından geçerek demiryolu bağlantısı sağlayacağız. 12 Şubat’ta Mudanya Bulvarı’ndaki hızlı tren hattımızın viyadüğünde bir araya gelmiş, o zaman çalışmalarına yeni başlanan tünellerimizle canlı bağlantı kurmuştuk.

Azimle, kararlılıkla hareket edince, çalışmalarımızın meyvelerini toplamak da nasip oluyor: O tünellerden biri olan, yaklaşık 500 metre uzunluğundaki T4 tünelimizde bugün ışığı göreceğiz. Toplam uzunluğu 14 kilometre olan tünellerimizin, 5 aylık süre zarfında 3,2 kilometresini tamamladık.

T4 Tünelimizin kazı çalışmalarında; 612 bin metreküplük toprak hareketi gerçekleştirdik, 140 bin metre zemin iyileştirmesini tamamladık. Diğer tünellerimizdeki çalışmalarımızı da kısa zaman içerisinde peş peşe tamamlayacağız.

Altyapıya yönelik çalışmalarımız sürerken, üstyapıyla ilgili hazırlıklarımızı da sürdürüyoruz. Çalışmalarımızı hız kesmeden 7/24 sürdürerek, 2,5 yıl içerisinde bitireceğiz. Yıllık 30 milyon yolcu ve 59 milyon ton yük taşıyabilecek olan hızlı tren projemiz, yapım sırasında ve işletmeye alındığında; bölgemiz ve ülkemiz için refah, istihdam, ekonomik kalkınma sağlanacak.

BURSA’DA RAYLI SİSTEM ULAŞIM AĞI GENİŞLİYOR

Yeşil Bursa’nın raylı sistem altyapısı ve geleceği için çalışmaların sürdüğü bir başka projemiz Bursa Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı’dır.

Mevcutta işletmede olan Emek-Arabayatağı Metro Hattı,uzatma çalışması ile, Mudanya Bulvarı’nı kat ederek, HT Gar ve nihayetinde Bursa Şehir Hastanesi’ne ulaşacak. Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi metro hattımızın 4 istasyonlu ve toplam uzunluğu 6 kilometredir.

Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı ile, metronun entegre edilmesiyle, Bursa’nın hızlı tren ulaşımına güzel bir seçenek sunuyoruz.

Projemizde; kazı çalışmasında yüzde 19, beton dökümünde yüzde 21 ve Fore Kazık imalatında yüzde 30 seviyelerine geldik.

Yaptığımız büyük ulaşım ve iletişim yatırımlarının meyvelerini görmenin mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz.