Altın iki haftanın en düşük seviyesine geriledi
Küresel piyasalarda altın üzerindeki satış baskısı sürüyor. Spot altın yüzde 1’in üzerinde değer kaybederek 4.057 dolar seviyesine kadar geriledi. ABD vadeli altın kontratları ise yüzde 1,6 düşüşle 4.083,90 dolardan işlem gördü.
Ons altındaki kayıplar iç piyasaya da yansıdı. Gram altın yeni güne yüzde 1,2 değer kaybıyla başlayarak 6.067 lira seviyelerinde işlem gördü.
ABD ve İran arasındaki açıklamalar piyasaları etkiledi
Altın fiyatlarındaki hareketliliğin arkasında ABD ile İran arasında devam eden nükleer müzakerelere ilişkin çelişkili açıklamalar bulunuyor.
ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın nükleer tesislerinin süresiz denetlenmesini kabul ettiğini öne sürerken, İran yönetimi bu iddiayı reddetti. Taraflar arasında dondurulmuş fonların kullanımı konusunda da görüş ayrılıkları yaşandığı belirtiliyor.
Doların güçlenmesi altın üzerindeki baskıyı artırıyor
Uzmanlar, ABD tahvil getirilerindeki yükseliş ve dolar endeksindeki güçlenmenin altın fiyatları üzerinde baskı oluşturduğunu ifade ediyor.
ABD Merkez Bankası’nın faiz politikalarına ilişkin beklentiler doğrultusunda doların güç kazanması, yatırımcıların altına olan talebini azaltıyor.
Uzmanlardan kritik 3.500 dolar senaryosu
Piyasa uzmanları, ons altının 4.000 dolar seviyesinin altına gerilemesi durumunda satışların hızlanabileceğini belirtiyor.
Yapılan değerlendirmelere göre ilk etapta 3.800 dolar seviyesi takip edilirken, satış baskısının sürmesi halinde 3.500 dolar seviyelerine kadar geri çekilme yaşanabileceği ifade ediliyor.
Diğer değerli metallerde de düşüş yaşandı
Altındaki gerileme diğer değerli metalleri de etkiledi. Spot gümüş yüzde 0,9 düşüşle 61,44 dolara, platin yüzde 0,8 kayıpla 1.638 dolara geriledi. Paladyum ise yüzde 0,8 değer kaybederek 1.227,41 dolardan işlem gördü.








